Saturday, January 10, 2009

Planet Nibiru - Sorok atau dedahkan

Planet Nibiru - Sorok atau dedahkan


Cerita Planet Nibiru adalah cerita yang menakutkan kalau diselidik atau ditunggu-tunggu. Saya ringkaskan yang Planet Nibiru adalah objek yang akan menghampiri bumi dalam tahun 2010-2012. Planet ini cuma menghampiri bumi bukan berlanggar dengan bumi.

graviti-nibiru Planet Nibiru - Sorok atau dedahkan

“Kalau macam tu apa yang perlu ditakutkan sangat?” Abang Zahari pembawa beca di Kota Melaka menyindir saya. Macam ini ceritanya; sesuatu yang menghampiri bumi akan pasti menganggu graviti bumi yang sedia ada. Contohnya dengan pergerakan bulan pun, laut akan pasang surut dengan nyata.

Jadi dengan kehadiran planet ini, pastinya dunia akan huru-hara apabila banyak tempat ditengelami air laut. Ekonomi dan kehidupan manusia akan musnah. Banyak video di youtube yang menunjukkan keadaan bumi disimulasikan bila planet nibiru ini dekat dengan bumi.

Pada hujung bulan Jun 2008 seorang pengkaji armatur planet Nibiru telah menggunakan perisian Google Sky untuk mencari planet tersebut. Dia telah merakam dan menghantar klip video itu ke youtube. Tidak lama kemudian Google Sky telah memadam atau membuat blok pada kawasan di mana Planet Nibiru itu wujud. Lihat http://www.youtube.com/watch?v=mvq9BY8E0Fs&feature=related

Persoalannya kenapa Google Sky perlu menghilang kawasan itu jika ianya tidak menimbulkan kebimbangan atau keraguan pada penduduk dunia?

saiz-nibiru Planet Nibiru - Sorok atau dedahkan

0 comments: